Translate

čtvrtek 1. října 2015

Undergroundový večírek aneb koncert v baru K35A 19.9.2015

Ačkoliv návštěvnost nepřesáhla více než 30 lidí, rozhodně to nikomu nevzalo chuť užít si večer s plnou parádou.
Kapely ze sebe vydávaly vše a pořádně se do toho opřely. Atmosféra se nesla v duchu příjemné nálady, více než dobré hudby a chutného pití.

Kdo měl obavu z neustále se opakujících tónů v různých písních, či v dnešní době tak populárních politických textů, které mají jen přitáhnout lidi, rozhodně byl mile překvapen. Každá z kapel dává do svých skladeb srdce. Ač tím s veškerou pravděpodobností neosáhnou první příčky například Slavíka, jim o to rozhodně nejde. Jejich snahou je jen rozdávat kvalitní hudbu, energii a zábavu.
A to se jim každopádně daří.
U každé z kapel je vidět, že hudbou žijí. Není to o slávě a penězích. Ani o tom zviditelnit se na základě politicky směrovaných textů. A stejně tak ne každý z nich, má vystudovanou hudební školu, je ale vidět, že hudbu skládají srdcem a náležitě jí prožívají a užívají si každou chvilku, kdy mohou hrát. A co si budeme povídat, na tom přeci doopravdy záleží.
Nefungují jako většina dnešních kapel a právě v tom je jejich kouzlo.
Nepotřebují si cokoliv dokazovat, chtějí si jen užívat toho, co mají rádi a poskytnout to dále prostřednictvím sebe těm, kteří chápou, o čem hudba byla, měla by být a snad i v budoucnu opět bude. Jednou z teorií vzniku hudby je to, že se jedná o jakýsi prajazyk, vyvinula se dle výzkumů dříve, než jazyk jaký známe nyní a na rozdíl od klasického jazyka nezaniká. Na světě bude vždy hudba, díky které můžete vyjádřit vše, co cítíte, není nutno u toho používat řeč, stačí intonace hlasu a melodie jako taková. Jen je škoda, že do popředí a povědomí lidí se dostává pouze ta komerční, nikoliv hudba, která by si zasloužila být slyšet, jako například hudba těchto kapel.
Večer od začátku najel na příjemnou atmosféru. Kluci dorazili podstatně dříve, než měl začít koncert samotný. Není se čemu divit, aparatura nepatří zrovna mezi nejlehčí věci, připravit ozvučení, domluvit detaily… prostě práce jako na kostele.
Přiznám se, že jsem se v jednu chvíli dost zhrozila nad množstvím aparatury a hlavně nad její váhou. Chvílemi mě napadala myšlenka, zda se kluci nestěhují natrvalo  každopádně jsem je litovala už jen při představě, jak veškerou aparaturu tahají zase nahoru.
Jakmile bylo vše dořešené, mohlo vše pomalinku začít.
Lidé začali pomalu přicházet a na všech bylo vidět, že si váží každé osoby, která dorazila. Ačkoliv se mohlo chvílemi zdát, že někteří jsou nepřístupní, byl to jen pocit. Když byl čas pokecat, dalo se nadhodit jakékoliv téma a užívat si příjemné a inteligentní debaty. Asi by antifa.cz byla hodně zklamaná výroky, na kterých se všichni z kapel shodli. Dělají z nich neonacistická hovádka, neustále dávají na odiv jejich minulost, nicméně pravda je taková, že všichni tvrdí jednu jedinou věc, hudba nemá s politikou co dělat! Minulost je dávno pryč a nelze se k ní obracet. A že někteří mají rádi svou vlast a strachují se o budoucnost svých dětí? To se bojí přeci každý člověk, nicméně do hudby soukromí rozhodně nepatří. A já k tomu jen dodávám, že člověk, který soudí na základě minulosti a pitomosti, které v mládí člověk dělal, je pouhý omezenec a evidentně je jeho/ její život nadmíru nudný a dotyčným závidí.
Ale vraťme se zpět ke koncertu.

Jako první začala hrát kapela No Future.

Kapela působí už od roku 1996 a to stále v původní sestavě. Což se stává málokdy. Vydávaly ze sebe vše a okolí se bavilo, což je jejich prioritou. Samozřejmě nemohla scházet ani jejich aktuálně nejznámější skladba ''Brečíš krev'', která (jak taky jinak) sklidila ohlas.
Začátek koncertu nemohl proběhnout lépe. I když publikum jak už je zvykem, ze začátku moc nereagovalo a ještě se snažilo konverzovat, povedlo se jim je rychle probrat k životu.

Druhou kapelou byl DESPEKT

Tato kapela je poměrně novinkou na rozdíl od ostatních. Vznikla v říjnu 2013 a po celý následující rok se pilně snažila sehrát a zároveň se připravovala na své první CD, které se vydalo v únoru 2015. Od ledna 2015 začala kapela zároveň veřejně vystupovat a zúčastnila se soutěže Skutečná Liga, kde získala 18,75 bodů. S kapelou Squad96 se seznámila právě v tomto podniku a netají se tím, že jim kluci padli do oka a rádi by s nimi i nadále pořádali koncerty.

Třetí kapela, která dorazila, byla samozřejmě Squad96

Její historie se počítá prakticky od roku 1996, kdy se rozpadla SPS, nicméně nynější sestava funguje až posledních pár let, respektive od roku 2013.
A musím říct, že kluci si krásně padli.
V únoru a březnu 2014 natočili jejich první společné album ''V zajetí minulosti“, jehož křest proběhl v červnu téhož roku v Pražském klubu OJAI v Letňanech, toho úkolu se zhostil slovenský zpěvák a kapelník (basák) z RADIXu.
Mezitím v květnu natáčela kapela svůj videoklip „Nikdo nic neví“, kterou jsme mohli i nějakou dobu sledovat v TV. Aktuálně kluci plánují natáčení dalšího klipu. Mě nezbývá než k tomu dodat, že jim přeji mnoho štěstí, jelikož právě oni se nejvíce potýkají s hloupostí lidí, kteří asi nikdy nebyli mladí a neudělali nic, čeho by litovali… třeba si časem uvědomí, že žijí heslem „Vrah o morálce káže“.

Čtvrtá kapela se jmenuje Nihilistic Attempt

Tato kapela jako taková funguje od roku 2009, nicméně v nynější sestavě je můžeme vídat až od července 2013. Asi největším překvapením je zpěvačka. Kdybyste jí viděli na ulici, neviděli byste v ní pravděpodobně nic víc, než sympatickou holčinu, křehké něžné stvoření, které je třeba ochraňovat. Nicméně ve chvíli, kdy jí dáte mikrofon, zažijete neskutečný šok. Její hlas je opravdu neobvyklý. A dle všeho to rozhodně není jen můj názor, jelikož i samotná kapela musela na svých stránkách oznámit, že opravdu ten hlas patří dívce.

Obsazení kapel

No Future

Petr Balaš – basy
Milan Hynek Skládal – kytara
Martin Brácha – bicí

Despekt

Rostislav Kopta – baskytara, doprovodný zpěv
František Vojta – bicí
Jan Adámek – kytara, zpěv

Squad96

A. Mrštík alias Mrsk – bicí
J. Šimko alias Drát – baskytara
L. Budz alias Lobo – kytara a zpěv

Nihilistic Attempt

Roman Navrátil alias Romiš – bicí
Blanka Marešová alias Blanč – zpěv
Radoslav Klein alias Kouzelník Ráďa – kytara
Tomáš Kašpar alias Kašpi – basa
Zuzana Mírová alias LadyManiac - zpěv

Kdybych měla shrnout celý večer, asi bych nenašla nic, co by mi vadilo či bylo nepříjemné. Atmosféra byla opravdu úžasná a jediné co mě mrzí je to, že večer utekl tak rychle. Je mi líto lidí, kteří se nemohli zúčastnit z důvodu nemoci zvané ovce národa českého. Rozhodně každý kdo nedorazil, přišel o skvělou zábavu.
Je velice těžké najít v dnešní době lidi, se kterými si člověk rozumí a já měla to štěstí a čest, narazit na spoustu lidí, které stálo za to poznat. A do této skupiny lidí patří samozřejmě i majitel podniku.

Ačkoliv Žižkov není mou oblíbenou lokalitou v Praze, navštívit tento podnik rozhodně stálo za to. Ráda bych tímto poděkovala i majiteli K35A, který se neřídí odposlechnutými názory, jako většina našeho národa, ale záleží mu na vlastní názoru, který si sám utvoří. A co je hlavní, dává možnost kapelám bez rozdílu žánru si u něho zahrát. Tím spíš, že mu nezáleží jak dlouhou má daná kapela historii, takže i naprostí nováčkové mají šanci ukázat, co v sobě mají.

V dnešní době je pro většinu podniků lacinější a hlavně pohodlnější používat jukebox. Živá hudba málo láká, jelikož je i mj. v módě poslouchat spíše zahraniční hudbu. A samozřejmě je hudba jako taková rozmanitá a existuje spoustu žánrů, čili se málokdy stane, že by byl podnik narvaný k prasknutí.
Jen málokdo si uvědomuje to, co majiteli došlo už dávno… kvalitní hudby je poskrovnu, kapely nemají v dnešní době mnoho příležitostí se ukázat a projít si svou zkouškou ohněm – postavit se před publikum a ukázat co v nich doopravdy je. Snad si i další z něho vezmou příklad a dovolí, aby prostřednictvím jejich klubů vzešlo více takových kapel, které rozhodně budoucnost mají.
Ještě jednou bych Vám všem chtěla poděkovat za báječný večer, rozhodně to stálo za to! A do budoucna Vám přeji jen to nejlepší.
Teď už opravdu nezbývá, než čekat kdy se opět naskytne příležitost k dalšímu příjemnému večeru.

autor : Monyta