Translate

úterý 11. srpna 2015

?Realita dnešní doby?

Jsem si vědoma toho, že tento článek mnohým lidem nepůjde pod nos. Stejně tak si uvědomuji, že v našem státě plném hloupých ovcí nic moc nezmůže. Ale také si jsem jistá tím, že mezi námi žijí i jedinci, kteří se neřídí diktaturou naší rádoby demokracie a tudíž používají mozek, který patří jen jim nikoliv politikům,státním orgánům obecně a různým organizacím (ať již politických či založených soukromou osobou).

Není tomu tak dávno, kdy jsem se rozhodla napsat a následně ZDE i uveřejnit svůj názor na kapelu Squad96 a jejich odpůrce. Pár měsíců uteklo a mě to znovu nedá podělit se tu s vámi nad nejnovějšími událostmi. Předem přiznávám, že se s touto kapelou znám a stejně tak znám i texty jejich písní. Byla by lež tvrdit cokoliv jiného, na to tu máme v našem státě myslím již jiné osoby, které to zvládají bravurně a bohatě nám stačí.

První událost, která mě udivila se stala před časem v městě Plzeň. Koncert byl na požádání jisté nejmenované slečny, která při té příležitosti chtěla i oslavit své narozeniny. Vše probíhalo bohužel od počátku ze strany podniků prapodivně. Nejprve s koncertem souhlasily, ovšem do několika dní nastaly vždy problémy.
První podnik vše zrušil s tím, že si bohužel neuvědomil, že plánovaná oslava se prolíná s jinou akcí, která byla domluvena již dříve. Následovaly další tři podniky s podobnou výmluvou. Že to není jen tak bylo jasné snad každému. Zajímavé ovšem bylo nechtěné přeřeknutí se jednoho z těchto klubů, když některým z nás nedalo a začalo zjišťovat proč že se najednou provozovatelé tak obrátili o 180°.
?Údajně? měla podnik tu „čest“ poctít svou návštěvou Policie České Republiky s tím, že se jedná o neonacistickou kapelu a bylo jim důrazně doporučeno akci odvolat?...

Druhá situace se začala odvíjet krátce před koncem roku 2014, kdy jsem spolu se svou kamarádkou navštívila podnik na Praze 8 v Třeboradické ulici, známý jako Fleapit.
Seděli jsme na baru a po jisté době jsme si začali povídat s „barmanem“(?majitel-provozní?).
Byl to příjemný člověk a po probrání několika témat jsme se dostali k hudbě. Když zjistil, že výše zmíněnou kapelu známe a máme možnost zprostředkovat setkání vypadlo z něho, že by rád podnik změnil z diskotéky na klub, kde hrají kapely a kde to žije. Podotýkám, že dotyčný texty kapely znal, jelikož kromě toho, že je i v době diskoték sem tam pouštějí, jsem mu pustila i jejich album. Neviděl na nich nic špatného, ba naopak. Požádal mě, abych kapele předala kontakt s tím, že by je rád měl i ve svém podniku.
A tak se i stalo. Kapela je kontaktovala a začalo plánování. Nakonec byl určen termín na září 2015, přibrány další 3 kapely, domluvené vstupné, vyroben plakát a atd.
Na konci června 2015 ovšem přišel opět zvrat.
Zastoupení Fleapitu se ozvalo, že vše ruší s tím, že DJ, který je údajně i zvukařem oznámil, že kapela je pravicově založená a že s nimi spolupracovat nechce. Toto stanovisko zaujal i klub samotný. ( Toto celé mi nejde dohromady s prvotním rozhovorem – výše uvedeným – že prý zná od této kapely texty a zároveň je i hrají, každý posuďte logiku věci sám.)

A mě tak napadá…čím to asi je?
Má v tom prstíčky opět naše údajná Policie České Republiky a nebo je za tím jen tupost a neznalost klubu samotného?
Tak si tak říkám, zda by klub poznal pravicové texty, kdyby je kously do zadku.
A jak vlastně mohou coby podnik založený na hudbě fungovat, když punk rock označují za pravicově extremistickou hudbu? Nebylo by od věci si tyto texty pro zajímavost poslechnout a neodsuzovat jen dle názoru, které jste jen zaslechli…vždy je lepší zaujmout vlastní stanovisko, než-li si přisvojit cizí.
Uvědomuje si vůbec vedení klubu, že by kapela/kapely mohly podat žalobu za křivé nařčení, urážku na cti, za ušlý zisk, porušení ústní smlouvy,která je mimochodem stejně tak platná a závazná jako písemná a o uhrazení veškerých dosavadních nákladů?

Jsem jedině ráda, že v naší republice ještě existují lidé, kteří než někoho nařknou z jakékoliv činnosti, si nejprve sami zjistí oč se jedná a pak teprve soudí.
Tato kapela v některých klubech hrála,jak sama, tak s dalšími kapelami a v okamžiku, kdy se podniky dozvěděly o rozbouřené situaci a nařčení punk rockových textů z neonacismu, sami se jim ozvali s tím, že v nich mohou kdykoliv znovu vystupovat. Ještě více je potěšující, že kluby a restaurace s velkými sály po zjištění o jakou kapelu se jedná a po poslechnutí jejich textů velmi rádi souhlasili s jejich vystoupením a následně i spoluprácí do budoucna.
Je to ukázka samostatně myslících a rozhodujících se lidí (majitelů), nikoliv stále narůstajících se stád ovcí, které pouze přebírají bez vlastních zkušeností názory jiných.

Dovolím si vás požádat, poslechněte si, Vy, které Vás toto zajímá, texty této skupiny a pokud je shledáte jako zajímavé a líbivé, ráda bych Vás tímto pozvala na jejich koncert, který se bude konat 19.září 2015 v Bar Club K35A, jehož sídlo je na adrese Koněvova 426 , Praha 3.