Translate

pondělí 4. května 2015

Mercedes Thompsonová 09 - Mihotavé stíny


Název : Mihotavé stíny / Shifting Shadows: Stories from the World of Mercy Thompson

Série : Mercedes Thompson 09
Autor : Patricia Briggs
Nakladatelství : Fantom Print

Anotace : 



Povídková sbírka Mihotavé stíny přivádí čtenáře zpět do světa automechaničky a kožoměnkyně Mercedes Thompsonové, tentokrát se však nejedná o její příběh, nýbrž o pohled do zákulisí celé série.
Sbírka obsahuje deset povídek a dvě vystřižené scény, které přibližují život a pohled ostatních postav.

Autorka se v povídkách vrací do hluboké minulosti, například v srdceryvném příběhu Samuela a Ariany, nebo setrvává v současnosti a poskytuje čtenářům vhled do života vedlejších protagonistů série.
Díky tomu se mohou čtenáři lépe seznámit například s Asilem, Benem, či Warrenem a jeho přítelem Kylem.


Recenze :


Když jsem se dozvěděla, že tentokrát pokračování mé oblíbené série nebude ve stylu příběhu, ale několika povídek byla jsem zklamaná. 
O této sérii jako o jedné z mála mohu říct, že mě neomrzela a díly prakticky hltám. 
Takže jsem se bála, zda to nebude krok vedle a zda mě bude alespoň trošku bavit tuto knihu číst. Nicméně opak byl pravdou, příběhy očima jiných postav byly napsané báječně. 
Samozřejmě, některé příběhy mě bavily více, některé méně což je normální, snad jediné zklamání byla novela, která byla zároveň už použita v úvodní knize Štvanice, ze série Alfa a Omega. 
Nicméně spoustu věcí tato kniha i vysvětlila a velice jsem ocenila příběh o Kaře, která byla zmíněná v Krevním poutu, a bohužel jsme se nedozvěděli, jak to s ní vlastně dopadlo.

Překvapilo mě, jakým způsobem do tohoto konkrétního příběhu začlenila Asila. 
Včetně jeho počátečního prozření, jak je to s jeho šílenstvím a naprostou absencí touhy po životě a nezájmu o dění kolem něj. 
Branova manželka Leah, která doposud byla taky brána jen za mrchu bez citu, i když pravdou je že to bylo díky její žárlivosti na nyní již mrtvou první ženu Brana, se konečně taky projevila jako cituplná bytost.
Co mě ale zmátlo, byla povídka, ve které se popisuje, jak se z Brana a Samuela stali vlkodlaci…když to vezmu kolem a kolem, ano chápu jejich proměnu, ale v tom případě nechápu-pokud ovšem oni posléze nenakazili další lidi, jak se podařilo zvýšit vlkodlačí populaci, přece jen u nich dvou mi nesedí, že by kousali na potkání.
Kniha obsahuje i spoilery, před kterými ale autorka zároveň před každou povídkou zavčasu varuje a zároveň vysvětluje, jak je povídka psána, zda se jedná o příběh z minulosti či v průběhu té a té knihy.
Je to prostě něco jiného, než na co jsme zvyklí, nicméně je to dokonalá ukázka toho, že autorka má vše promyšlené do detailů, ačkoliv v sérii většinou historii postav nenaleznete, autorka je má už dávno vymyšlené a podle nich jak se sama zmínila, svým příběhům udává směr. 
Rozhodně bych se nezlobila, kdyby i někdy v budoucnu vznikla další takováto sbírka povídek, které by nám dovolily nahlédnout do minulosti dalších postav, či nám nabídly nahlédnutí do příběhu z jiného úhlu pohledu.

Závěrem mohu jen dodat, že jsem za tuto sbírku povídek opravdu ráda, pokud odhlédnu od toho, co je zřejmé a to, že nám má pomoci zjistit co bylo kdysi dávno, popřípadě jak se na to díval někdo jiný než Mercy, tak mi i zároveň pomohla o trochu víc pochopit jednání některých postav, a u některých i názor na ně pozměnit. 
Snad tedy bude i v budoucnu další vydaná sbírka.
Ale s rukou na srdci :D Stejně se nejvíce těším na klasický další díl této série :D 
A co si budeme povídat, nejsem sama :D


Závěrem bych ráda poděkovala za tento výtisk portálu Knihy.idnes
Knížka je k zakoupení jak v klasickém vydání, tak i jako ebook přímo : ZDE 












Žádné komentáře:

Okomentovat