Translate

úterý 7. října 2014

Promluva k sobě - Irma

Promluva k sobě

¨

 Autorka Irma



Johnny Cash a jeho song Hurt hraje stále dokola. Dnes  už asi po sté. Je to zkrátka silnější než já, protože nálada je odpovídající silným emocím. Našla jsem sílu se zase vypsat z toho co je potřeba, z toho co hlava i srdce tak těžko nesou, z toho co už duše nezvládá a z toho co všechno ještě je potřeba vydržet. Obrnět se? Je to těžké!! Byla jsem na vrcholu síly... byla jsem na vrcholku té hory, té zrádné osmitisícovky, měla jsem jí skoro na dosah. Pokořila jsem sama sebe. Našla jsem rovnováhu a ve chvíli kdy jsem došla málem na druhý konec provazu, mě ze zadu něco zákeřně sejmulo. Co mě opustil přišel boj o děti. Jedno přetahuje o druhé nejmladší se prakticky nestará. No jasně dalo se čekat že bude starostlivým otcem až tehdy když podám žádost k soudu že. Pád... tvrdej kosti lámající. Vstaň! Dělej vstaň! Vím že už nemůžeš, vím že je to už ... už nepočítáš po kolikáté. Vstaň zlato ty tu svini zrádnou dáš! Pamatuješ kdy jsi prvně upadla a vstala? Poprvé kdy jsi s mámou za ruku jela do neznáma, vstřebala jsi, po druhé když tě uhodil oklepala jsi se, po třetí když jsi vydržela snášet ty dlouhý roky, po čtvrté kdy ti začal lézt do pokojíku, pátým úderem bylo několik úmrtí tvých blízkých a šestým ten den kdy ses probrala zdrogovaná po skleničce kterou ti podal on, tak dlouho spřádal své sítě až dostal co chtěl. Ano ublížil čekala jsi na pomoc, ale nedočkala ses.  Pamatuješ tehdá sis musela pomoct sama. Vydržela jsi snášet ten tlak roky. Utekla jsi a chytla se prvního kluka co ti přišel do cesty. Myslelas jaká to bude láska navždy. Naivní jsi doufala... to je on, on mě pochopí, on mi vše vynahradí. Po čase neuměl ocenit, byly jste tak mladí. Přesto jsi byla odhodlaná vydržet mockrát odpustit. Zradil poprvé i po druhé odpustila jsi. Stále jsi ale neměla to po čem jsi toužila aby tě uměl ocenit. Stále jsi čekala na to oné slušné chování nejen na veřejnosti ale i doma tam kam nikdo jiný nevidí. Chvíli to vypadalo že může že umí ovšem ta chvíle byla velmi pomíjivá. Vzdáváš to odcházíš. Síla lásky nebo snad síla výčitek ti nedovoluje odejít... proč? Zkusíme to znovu, má šanci pochopit jistě pochopí že nechceš nic víc jen slušné jednání pomoc a lásku stálou ne nárazovou. Říkala sis ano ted už máme to peklo za sebou bude líp. Bylo po svatbě bože opojená štěstím daleko od zla, věřila jsi že to vyšlo. Druhý porod a bum. Cože? Chceš odejít? Chceš to vzdát já už zpět nemůžu ty to víš... zůstaň! Ne? Dobře tak jdi. Nemohu tě držet, budeš li štastný jdi. Tohle je po třetí za dobu našeho vztahu. Sbohem. Tak vstáváš znovu. Do černých šatů oblečená, černou vdovou posedlá... odhodlaná vzít svůj život do svých rukou. Zkoušíš to znovu. Hledáš hůl, oporu, škrábeš se ven. Bojíš se voláš děti, objímáš je a bolestí sténáš. Čas utíká, je to rok co je pryč. Našla jsi za tu dobu sílu, sebe, shodila jsi za tu dobu smuteční šaty, začala jsi znovu věřit sobě, znovu i lidem kolem tebe, našla znovu odvahu milovat. Odvaha milovat tě taky něco stála, nebylo to jednoduchý. Dokázala jsi to.... tak .... co se to stalo?? Stojíš  na kraji, před tebou rozcestí. Buď se vrátíš strmou cestou zpět dolů pěkně sešupem nebo chceš vzhůru. Co ted? Dolů už nechceš, nahoru se bojíš. Tam odsud by ten pád mohl i zabít. Takovou práci ti to dalo dostat se až sem. Přemýšlej... máš to ve svých rukách. Podívej se zpět, ze všeho ses musela dostat sama. Svou duši jsi vždycky léčila sama nehled na to co ti kdo dal. Materiál není důležitý, na cestě si neseš jen své tělo, svoje myšlenky, jizvy na srdci a duši. Děti jsou tu ty děti. A víš co? Vyčkávej a rozhodni včas. Vždyť tady je docela fajn, chvíli tu zůstanu, potěším se z maličkostí a až bude čas rozhodnout možná půjdu zase o něco výš, až se zahojím a rány srostou. Děkuji ti! Irma

Žádné komentáře:

Okomentovat